پوشاک

مردان چگونه کیف چرم مناسب انتخاب کنند؟

اصول انتخاب کیف مردانه

کیف های چرم مردانه از ابزار لوکس، کلاسیک و شیکی است که از قدیم الایام مردان برای زیبایی و خوش تیپی هر چه تمام تر از آن استفاده می کرده اند. اما همین وسیله ی شیک و زیبا اگر به درستی و مناسب با تیپ و شخصیت و موقعیت و حتی سن فرد انتخاب نشود، جلوه ی بسیار بدی خواهد گرفت. در واقع توجه به نکات و اصول انتخاب هر چیزی باعث می شود بهترین و رضایت بخش ترین انتخاب صورت گیرد. کیف دستی هم از این قاعده مستثنی نیست. گاهی حتی توجه نکردن به جنس کیف، کیفیت و مرغوبیت آن نیز بیش از هر چیز دیگر انتخاب صحیح را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل به نظر می رسد دانستن تمام نکات مربوط به انتخاب کیف حائز اهمیت است.

بنابراین زمانی که به دنبال یک کیف چرمی جدید هستید، حتما قبل از خرید آن نگاهی به مطالب زیر بیاندازید.

1- اتصالات فلزی و افزارهای کیف های دستی

1 اصول انتخاب کیف چرم مردانه

افزارها و قسمت های فلزی به کار رفته در کیف های چرمی، می تواند در یک نگاه اجمالی اطلاعات کاملی را در مورد کیفیت ساخت کیف به شما بدهد. اگر قلاب ها، مارک ها، قزن قفلی ها، جاهایی که دسته ها به کیف متصل است و دیگر اجزای فلزی سست و شل و ول به نظر می رسند، علامت بزرگی است که نشان می دهد تولید کننده در جاهای دیگر کیف نیز این کم کاری ها را انجام داده و جنس مرغوبی را ارائه نمی دهد.

اغلب کیف های مرغوب و با کیفیت، دارای ابزار فلزی خاص و منحصر به فرد بوده و بسیار به چشم می آیند. حتی گاهی ممکن است روی آن ها حکاکی هایی نیز صورت گرفته و شکل و شمایلی بسیار متمایز داشته باشند. در مقابل اگر به این ابزار در کیف های بی کیفیت دقت کنید، متوجه خواهید شد که شل و ول بوده، به درستی جا انداخته نشده و زیبایی و چشم نوازی خاصی ندارد. گویی کودکی بدون هیچ توجه و اهمیتی آن ها را سر هم کرده است. ابزار فلزی خوب که در کیف های با کیفیت استفاده می شود، اغلب سنگین تر و قابل توجه تر می باشند.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب کیف در هنگام توجه به ابزار فلزی آن، زیپ است. کیف های مرغوب از آن جایی که در کارخانه ها و تولیدی های بزرگ و لوکس تهیه می شوند معمولاً دارای زیپ های مارکدار می باشند. زیپ های مارکدار از آنجایی که در کارخانه ها و شرکت های بنام ساخته می شوند، بسیار با کیفیت می باشند و محصولاتشان را به تولیدی های با کیفیت نیز ارسال می کنند.

– پس کیف هایی با زیپ های مارکدار انتخاب کنید.

– در مورد کالاهای خارجی نیز بدانید که اکثر کیف های خارجی مرغوب و با کیفیت عالی، از زیپ های YKK استفاده می کنند.

2 اصول انتخاب کیف چرم مردانه

2- بهترین نوع چرم

3 اصول انتخاب کیف چرم مردانه

معمولاً وقتی به دنبال خرید کیف چرمی هستید، کیفی را جستجو می کنید که ساخته شده از چرم اصل باشد. چرم واچتا، چرمی بسیار با کیفیت است که استفاده از آن در کیف باعث می شود کیفی هر چه مرغوب تر و با کیفیت تر به دست آید. اگر واقعاً زیبایی، ظرافت و کارایی کیف برایتان مهم است، هرگز کیفی که روی آن برچسب چرم اصل خورده است را نخرید. به جای آن راه های تشخیص چرم اصل را فرا گرفته و پولتان را برای محصولات تقلبی با برچسب چرم اصل هدر ندهید.

البته چرم های استفاده شده در صنعت کیف درجه بندی دارند و به همین دلیل قیمت ها متفاوت است. انتخاب نوع آن ها نیز بستگی به موقعیت و نوع استفاده شما از کیف دارد. مثلاً چرم هایی که بافت نرم تر و شل و ول تری دارند رسمیت کمتری داشته و برای کیف های معمولی مناسب ترند. به هر حال چیزی که اهمیت دارد انتخاب صحیح با توجه به هدفتان است.

3- دوخت کیف

4 اصول انتخاب کیف چرم مردانه

یک کیف چرم خوب که دارای بهترین کیفیت است، اغلب دوخت دستی دارد. البته کیف هایی هم که با دست دوخته نشده اند با استفاده از دستگاه هایی، همان تکنیک دوخت دستی روی آن ها اجرا شده است. این نوع دوخت از آن جایی که از دوخت با چرخ بهتر و محکم تر است و مثلاً اگر یک بخیه آن پاره شد یا در رفت بقیه دوخت وا نمی رود، مرغوبیت و کیفیت کیف را افزایش داده در نتیجه کیف هایی که به این سبک تهیه می شوند، بهتر هستند.

برای تست کیفیت دوخت کیف، دسته های کیف را محکم گرفته و بچرخانید و یا کمی آن را بپیچانید. دوخت هایی که دستی نبوده مستعد پاره شدن هستند، گویی می خواهند وا بروند. چنین کیفی به مرور زمان و به دنبال حمل وسایلی در کیف، دسته هایش جدا می شود. اما دوخت دستی را که تست می کنید، محکم بوده و هیچ اتفاقی برایش نمی افتد.

4- ساختار داخلی

5 اصول انتخاب کیف چرم مردانه

در گذشته کیف های مردانه بسیار شبیه به چمدان بوده و به گونه ای طراحی می شدند که لایه داخلی و خارجی کیف از هم جدا نبودند. برای این کیف ها قاب و فرمی از جنس سیم محکم ساخته می شد. اما کیف های چرم امروزی نرم تر بوده و آن حالت چمدانی گذشته را ندارند. این کیف ها از آن جایی که قابل انعطاف بوده و در آن هر نوع وسیله ای را می توان جای داد، کمتر از کیف های چمدانی آسیب می بینند و کیفیت و عمر بیشتری دارند. فقط هنگام خرید حتماً قسمت داخلی کیف را وارسی کنید که درز نداشته و دوختی تمیز داشته باشید نباشد. به علاوه وجود چین و چروک و جمع شدگی در لایه ی داخلی کیف نیز نشانه ی نامرغوب بودن کالاست.

5- حروف چاپ شده روی کیف

6 اصول انتخاب کیف چرم مردانه

حتی بهترین و مرغوب ترین مواد استفاده شده در پرینت روی چرم هم بعد از مدتی از بین رفته و سطحی که در زیر پرینت قرار داشته است پدیدار می شود. در نتیجه این قسمت کیف از هر لحاظ (شکل و شمایل و…) با بقیه ی قسمت های کیف متفاوت می شود. پس بهتر است کیف هایی انتخاب کنید که بدون هیچ گونه حروف چاپی بوده و کاملاً ساده و یک دست باشند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا

سلام و خسته نباشید؛
مقاله خوبی بود. میخواستم بدونم برای خرید یک کیف چرم یکی از معیارهایی که باید بهش توجه بشه اصل یا تقلبی بودن اون هست!!! اگر بخوایم این موضوع رو تشخیص بدیم شما راه حل این مقاله رو تائید می‌کنید؟‍!
……..

دکمه بازگشت به بالا