پوشاک

چگونه یک کت خز مناسب انتخاب کنیم؟

اگر تنها طرفدار یک روش، برای گرم نگه داشتن خود در زمستان هستید و یک سبک از لباس پوشیدن در زمستان برای هر چه شیک و زیبا جلوه دادن را می پسندید، احتمالاً باید طرفدار لباس های خز باشید. می توان گفت انتخاب و تهیه ی یک کت یا لباس خز، کاری دشوار است. زیرا نیاز به دانستن اصول و قواعدی دارد و مثلاً باید عواملی مثل هزینه و آب و هوای محل زندگی را در نظر گرفت. به علاوه نوع خز یعنی طبیعی و مصنوعی بودن نیز نقش مهمی در نوع انتخابتان و میزان هزینه ای که پرداخت می کنید دارد. اگر واقعاً طرفدار زیبایی و شیک بودن لباس های خز بوده و می خواهید کت هایی با بهترین کیفیت و دوام انتخاب کنید و پولتان را دور نریزید، با فن تریکس اصول انتخاب و تهیه ی کت های خز را فرا بگیرید.

همان طور که گفته شد خزها دو نوع اصلی و مصنوعی دارند. برای خرید کت هایی با خز اصلی یعنی کت هایی که از پوست و خز حیوانات ساخته شده اند نکات زیر را در نظر داشته باشید.

خرید خز طبیعی

1- خزی را انتخاب کنید که با آب و هوای محل زندگیتان مطابقت داشته باشد.

خز یکی از بهترین راه ها برای گرم نگه داشتن بدن است. اما اگر در منطقه ای با زمستان هایی نه چندان سرد زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که خز به دردتان نمی خورد، زیرا برایتان بسیار گرم خواهد بود. شما باید کت هایی با جنس خنک تر انتخاب کنید.

1 اصول انتخاب کت خز مناسب زمستان

اما اگر زمستان های سردی دارید:

2- تصمیم بگیرید که چه نوع خزی می خواهید.

خزها از پوست انواع حیوانات به دست می آیند که هر کدام با هم فرق داشته و انتخاب آن ها با توجه به ویژگیشان، به خودتان بستگی دارد.

مثلاً:

– خز مینک در دو نوع یعنی پرزهای کوتاه و بلند وجود دارد، عایق بسیار خوب گرما است، براق بوده و در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می شود.

– خز خرگوش نیز خز خوبی است و از آنجایی که به راحتی رنگ بر می دارد در رنگ های مختلفی موجود است، ابریشمی و مقرون به صرفه نیز می باشد.

– خز روباه، پشمالو، ضخیم و نرم است. بیشتر کت های تهیه شده از خز روباه به رنگ خود روباه یعنی آجری یا سفید خاکستری می باشند.

– خز راکون نیز مانند خز روباه، پشمالو، ضخیم و نرم است. اما رنگ آن خاکستری و رنگ راکون است.

– خز گرگ کوتاه، با دوام و متراکم است. رنگ های آن نیز در رنگ کرمی و خاکستری متفاوت است.

– کت های خز گوسفندی در هر دو نوع خنک و گرم موجود می باشند.

2 اصول انتخاب کت خز مناسب زمستان

3- آلرژی خود را در نظر داشته باشید.

اگر به برخی از حیوانات مثل سگ حساسیت دارید، خز روباه را تهیه نکنید. زیرا روباه نیز از گروه سگ بوده و خز آن باعث ایجاد حساسیت می شود. در عوض باید از کت هایی با خز خرگوش یا خز مینک استفاده کنید.

3 اصول انتخاب کت خز مناسب زمستان

4- بپرسید که آیا کت به طور کامل از پوست حیوان ساخته شده یا تنها بخشی از پوست حیوان در آن به کار رفته است.

به دلیل این که پوست حیوانات کوچک است، در بعضی کت ها تنها بخشی از پوست حیوان به کار رفته است. بنابراین حتماً باید تعداد بخش هایی که در یک کت از پوست استفاده شده است را در نظر داشته باشید. زیرا در قیمت آن تاثیر می گذارد. هر چه در یک کت، از پوست واقعی بیشتر استفاده شده باشد یا تمامی کت از خز حیوان باشد، قیمت بالاتر است.

برای خرید خز مصنوعی

1- بافت خز را لمس کرده و از نرم بودن آن مطمئن شوید.

خزهای مصنوعی از انواع مواد گوناگون ساخته شده اند. که بعضی از آن ها باعث ایجاد خارش و ساییدگی پوست می شوند. به علاوه عمر کوتاهی داشته و به زودی زود خراب شده و از بین می روند. برای جلوگیری از این مشکل و هدر نرفتن پولتان باید خز مصنوعی با کیفیت بالا تهیه کنید. یعنی آن هایی که بسیار نرم، لوکس و لاکچری بوده و به خز واقعی بسیار شباهت دارند. در واقع برخی از خزهای مصنوعی آن قدر کیفیت بالایی دارند که گاهی تشخیص مصنوعی یا اصل بودنشان واقعاً سخت است. توصیه می کنیم چنین کتی تهیه کنید.

4 اصول انتخاب کت خز مناسب زمستان

2- برای تشخیص کیفیت خز، انگشت خود را با فشار روی سطح خز کشیده و واکنش خز را مشاهده کنید.

یک خز مصنوعی با کیفیت خوب، به سرعت به حالت اولیه ی خود برمی گردد در حالی که خز با کیفیت پایین به همان حالت فشرده ای که با انگشت ایجاد کردید باقی مانده و به حالت اولیه خود باز نمی گردد.

5 اصول انتخاب کت خز مناسب زمستان

3- برچسب خورده شده روی کت را چک کنید.

این برچسب را با دقت مطالعه کنید تا دقیقاً بدانید خز از چه موادی ساخته شده است. بیشتر خزهای مصنوعی از آکرلیک ساخته شده اند، اما جنس ها و مواد دیگری هم وجود دارد. با مطالعه ی برچسب و جستجو در اینترنت می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مراقبت از آن به دست آورید.

6 اصول انتخاب کت خز مناسب زمستان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا