زیبایی

چگونگی اصلاح اصولی ریش و سبیل برای جذابیت بیشتر

ریش و سبیل و خصوصا سبیل به چهره‌ی آقایان، مردانگی عجیبی داده و آن ها را جذاب تر می‌ کند. این در حالی است که اگر از ریش و سبیل‌ها به درستی مراقبت نشود و آراسته و زیبا نباشند، نه تنها چهره‌ ی را جذاب نکرده بلکه نامطلوب هم هست و گاهی آن قدر زشت به نظر می‌ رسد که غیر قابل تحمل است. اما اگر برای آراستگی ریش و سبیل‌هایتان وقت گذاشته و از آن ها مراقبت کنید، به جرئت می‌ توان گفت که حتی بسیار بیشتر از زمانی که ریش و سبیل ندارید جذاب‌ تر به نظر می‌ رسید.

سبیل‌هایتان را با یک ریش تراش کوتاه کنید.

1- سبیل‌ها را به طرفین شانه کنید. سبیل‌ها را از قسمت گودی و شيار عمودی ميان لب بالا و بينی به سمت طرفین شانه کنید. به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر سبیل‌ها را شستشو دهید، فولیکول بیشتری آزاد شده و موی سبیل نرم‌ تر می‌ شود، موها راحت تر از هم جدا شده و اصلاح آن نیز آسان‌ تر است.
از یک شانه با دندانه‌ های ریز که مخصوص صورت است، استفاده کنید. همیشه در حالی که موها خشک هستند آن ها را شانه و کوتاه کنید. زیرا موهای خیس بلند‌تر از معمول به نظر می‌ رسند. پس زمانی که خیس باشند و بخواهید آن ها را کوتاه کنید، شکل بدی به خود می‌ گیرند.

1 اصلاح ریش و سبیل در منزل

2- ریش تراش را روی درجه‌ ی بالا تنظیم کنید. درجه‌ ی 2 یا 3 برای اصلاح سیبیل‌هایی که بلند کرده‌ اید مناسب است. زیرا آن ها را فقط مرتب کرده و بیش از حد کوتاه نمی‌ کند. اما اگر با درجه‌ ی دو یا سه، هنوزهم فکر می کنید ریش‌ها بلند هستند، می‌ توانید درجه ریش تراش را عوض کنید.
اگر قصد کوتاه کردن سبیل‌هایتان را دارید، این کار را تدریجی انجام داده و تمام سبیل‌ ‎ها را یک مرتبه از بین نبرید.
این نکته را در نظر داشته باشید، زمانی که برای اولین بار می‌ خواهید موهای صورت خود را اصلاح کنید و آن ها را بیارایید، به دلیل این که تجربه نداشته و ممکن است موها را خراب کنید، استفاده از ریش تراش و قیچی‌های برقی خیلی بهتر از قیچی‌های معمولی هستند.

2 اصلاح ریش و سبیل در منزل

3- ریش تراش را روی سبیل‌هایتان حرکت دهید. ریش تراش را روشن کرده و با فشاری ملایم و بسیار لطیف آن را از پایین به بالا روی سبیل حرکت دهید. اگر می‌ خواهید حجم موها کم شود و حتی موهای نازک از بین بروند، ریش تراش را از پایین یعنی از سمت لب به سمت بینی حرکت دهید. ولی اگر می‌ خواهید فقط موهای بلند از بین بروند در جهت مخالف ریش تراش را روی سبیل حرکت دهید. لب‌های خود را غنچه کنید تا ریش تراش به تمام موها راحت تر دسترسی یابد.

3 اصلاح ریش و سبیل در منزل

4- ریش‌ها را متناسب با سبیل کوتاه کنید. اگر در کنار سبیل ریش هم دارید، باید بدانید که زمانی جذاب خواهید بود که سایز ریش و سبیل متناسب باشد. پس ریش تراش را همان طور که برای سبیل از پایین به بالا حرکت دادید، برای ریش ها هم از پایین به بالا حرکت داده و سایز ریش‌ها را برابر سایز سبیل‌ها کنید. البته بلند بودن سبیل از ریش هم جذاب است به هر حال انتخاب با خود شماست.

4 اصلاح ریش و سبیل در منزل

آراستن سبیل با قیچی

1- سبیل‌ها را از بالا به پایین در شانه نگه دارید. بعد از این که در اصلاح سبیل‌ها حرفه‌ ای شدید می‌ توانید از قیچی هم برای شکل دادن به سبیل استفاده کنید. شانه‌ ای را بردارید و سبیل را از بالا به پایین چند بار شانه کنید. فقط یادتان باشد که شانه و سبیل‌هایتان خشک باشند.

5 اصلاح ریش و سبیل در منزل

2- شانه را داخل سبیل نگه داشته و موهایی که بلند هستند را قیچی کنید. بعد از این که سبیل‌ها را به صورت مرتب شانه کردید، شانه را از سبیل عبور نداده و نگه دارید تا موهای بلند تر دیده شوند و بتوانید آن ها را کوتاه کنید و سبیل‌های یک دستی داشته باشید. موهای بلندی که باید قیچی شوند آن هایی هستند که روی لب می‌ آیند. این مرحله بسیار حساس است، پس با دقت هرچه تمام‌ تر این کار را انجام دهید تا مجبور نباشید به خاطر یک اشتباه کل سبیل‌ ها را بتراشید.

6 اصلاح ریش و سبیل در منزل

3- از مرکز سبیل به بیرون، سبیل‌ها را اصلاح کنید. بهتر است که یک باره و با یک حرکت تمام سبیل‌ها را کوتاه نکنید. برای اطمینان از یک دست شدن سبیل‌ها آن‌ها را به چند قسمت تقسیم کرده و هر بخش را جداگانه کوتاه کنید. از قسمت گودی و شيار عمودی ميان لب بالا و بينی شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید. یک اندازه بودن قسمت داخلی سبیل با قسمت خارجی کاملا سلیقه‌ ای است. بعضی بلندتر بودن قسمت خارجی سبیل را بیشتر می‌ پسندند.

7 اصلاح ریش و سبیل در منزل

4- هنر دست خود را چک کنید. حتما بعد از این که کار تمام شد سبیل‌ها را مجددا چک کرده تا اگر مویی باقی مانده است و اشکالاتی وجود دارد، آن را برطرف کنید. سرتان را به سمت بالا، پایین، چپ، راست حرکت دهید و دقیق‌ تر بررسی کنید. سعی کنید از فرد دیگری هم کمک بگیرید، طرف مقابل بیشتر متوجه اشکالات می‌ شود. شاید موهایی باشد که قیچی نمی‌ تواند آن ها را بگیرد، در این صورت می‌ توانید از موچین استفاده کنید.

8 اصلاح ریش و سبیل در منزل

مراقبت از سبیل‌ها

1- هر هفته یا دو هفته یکبار سبیل‌ها را اصلاح کنید. این که هر چند وقت یکبار باید سبیل‌ها را اصلاح کنید بستگی به سرعت رشد آن‌ها دارد. گفتنی است که اغلب آقایان هر ماه دو بار به اصلاح سبیل‌ها نیاز دارند. اما اگر سبیل‌های ضخیم و خشنی دارید که سریع تر رشد می‌ کنند، این زمان را باید به دو هفته یکبار یا هفته‌ ای یکبار کاهش دهید. سعی کنید یک مدل را برای ریش و سبیل خود انتخاب کنید و براساس آن سبیل‌ ها را اصلاح کنید. حتی اگر ریش و سبیل‌ها بسیار بلند هستند و دوست ندارید کوتاه کنید، باید به آن ها مدل دهید. پس هرگز از آن ها غافل نشوید. اگر از ریش و سبیل مراقبت نشود، چهره را بسیار زشت می‌ کند.

2- از شامپو و حالت دهنده استفاده کنید. در شستشو و مراقبت از موهای صورت همان قدر حساس باشید که برای موهای سر حساس هستید. اگر برایتان مهم است که موهای صورت خوش حالت صاف، نرم و لطیف داشته باشند، در انتخاب شامپو و نرم کننده‌ ی مناسب دقت کنید. به یاد داشته باشید موهای صورت را نباید به اندازه‌ ی موهای سر شست. 3 تا 5 بار در هفته کافی است.

3- از اسکراب و شامپوهای صورت استفاده کنید. شستن ریش و سبیل با شامپوهای لایه بردار صورت، باعث می‌ شود لایه‌های مرده پوست که به دلیل وجود مو نمی‌ توانند به راحتی از بین بروند، از پوست جدا شوند و شوره‌هایی که در بین موها باعث به وجود آمدن میکروب می‌ شوند را بشویند. لحاظ کردن این نکته برای افرادی که موهای تیره‌تری داشته و شوره در آن ها بیشتر به چشم می‌ آید، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

4- برای مدل دادن به سبیل‌ها از واکس مو استفاده کنید. اگر قصد دارید به موهای صورت شکل خاصی دهید و اگر موها فر هستند و می‌ خواهید آن ها را صاف کنید، از واکس مو استفاده کنید. این مواد به دلیل این که هرگز خشک نمی‌شوند برای استفاده در طول روز بسیار مناسب هستند. فقط در مقدار استفاده دقت کنید که اگر مقدار زیادی از آن را به مو بزنید براق شده و نتیجه‌ ی عکس می‌ دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مسلم نجاتی

اگه میشه سر تیترهای موردهارو پر رنگ کنید تا ماهایی وقت نداریم کل متن رو بخونیم باخوندن سرتیترها کلیات مطلب دستمون بیاد‌.ممنون

استنلی

برای ادمی که کلش طاسه ابروهاش هم مشکی و پره چه پیشنهادی دارید

محمد

عالی و مفید بود ممنونم ازتون

غزل

خیلی خوب بود ممنون از زحماتتون

دکمه بازگشت به بالا