خانه و کاشانه

اشتباهاتی که آشپزخانه را کثیف، بی نظم و شلخته جلوه می دهد

همه ی خانم های خانه در حفظ نظم و مرتب کردن خانه بسیار تلاش می کنند. با این وجود پیش می آید که علی رغم تلاش های بسیار زیاد و صرف وقت و انرژی باز هم خانه و به خصوص آشپزخانه مرتب و منظم به نظر نمی رسد. دلیل این امر وجود اشتباهات رایج در دکوراسیون و چیدمان خانه است که همه ی زحمات را به باد می دهد.

همه ی ما می دانیم که آشپزخانه یکی از مهم ترین و مورد توجه ترین بخش های خانه بوده و مرتب و منظم بودن آن معادل با منظم و زیبا بودن کل خانه می باشد. با این حال اصلاً مهم نیست که چقدر در نظافت آن می کوشید و چقدر آن را گردگیری و جارو می کنید. وجود 5 اشتباه زیر کافی است تا کل خانه و آشپزخانه تان را بی نظم و شلخته جلوه دهد.

اشتباهات رایج برای نظم نداشتن آشپزخانه:

1- یکی از اشتباهات رایج در آشپزخانه چیدن وسایل زیاد روی کانتر و صفحات آشپزخانه است.

وجود وسایل زیاد روی کانتر حتی اگر بسیار منظم هم چیده شده باشند، باز جلوه ای شلوغ، به هم ریخته و شلخته دارند. اصلاً هم مهم نیست که وسایل بسیار کوچک بوده و به چشم نیایند؛ یا وسایل دکوری که به خاطر شیک و لوکس بودنشان آن ها را چیده باشید. در واقع تنها چیزی که در نگاه اول به چشم نمی آید، شیک بودن وسایل است. حال اگر آشپزخانه کوچک هم باشد که به شلخته ترین قسمت خانه تان تبدیل می شود. هر چه شلوغ تر شلخته تر!

سعی کنید تنها به یک یا دو وسیله مثل یک قهوه ساز و یک تستر روی کانتر اکتفا کنید.

2- نبود وسیله روی کانتر / عدم سازگاری وسایل

ممکن است با خود بگویید که اگر وسیله ای روی کابینت ها نباشد، آشپزخانه تمیز و مرتب به نظر می رسد، اما این گونه نیست. همان طور که گفتیم روی کانتر باید وسیله هایی قرار داشته باشد، اما به میزان کم. سعی کنید وسایلی که روی صفحات کابینت می گذارید، باهم هماهنگی و هم خوانی داشته باشند؛ وگرنه آشپزخانه با وسایل متفاوت و مختلف، با رنگ های جورواجور مانند بازار شام می شود.

1 دلایل بی نظمی در آشپزخانه

3- از یخچال به عنوان گالری عکس استفاده می کنید.

ممکن است نقاشی های کودکانتان بسیار برایتان جذاب بوده یا در معرض نمایش گذاشتن عکس های خانوادگی برایتان خوشایند و دوست داشتنی باشد، اما باور کنید که استفاده از یخچال به عنوان دیوار هنری نه تنها ارزش هنری به منزلتان نمی دهد، بلکه تنها باعث شلوغ و شلخته به نظر رسیدن آشپزخانه تان می شود.

دیوار کنار میز ناهار خوری بهترین مکان برای ساخت یک دیوار هنری است.

4- ظرف ها را در آب چکان انبار می کنید.

انبار شدن ظرف ها در سینک ظرفشویی و یا آب چکان برای کثیف به نظر رسیدن کل آشپزخانه کافی است. برای خودتان قانون بگذارید که ظرف ها را سریع شسته و یا در ماشین ظرفشویی بگذارید؛ تا در معرض دید نباشند.

ظرف های آب چکان را نیز سریع جمع کنید. این گونه نصف مسیر تمیزی منزل را طی کرده اید.

2 دلایل بی نظمی در آشپزخانه

5- کشویی همه کاره دارید.

یکی دیگر از عوامل به هم ریختگی آشپزخانه، نبود نظم در کشوهاست. اگر چه ممکن است این بی نظمی به چشم نیاید، اما حتی اتفاقی باز شدن آن برای به اثبات رسیدن شلختگی و بی نظمی خود و خانه مان کافی است. مسلماً وقتی کشویی را باز می کنید که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت شده و هر کسی برای پنهان کردن وسایل خود از آن استفاده می کند (مثلاً کشو را برای برداشتن دستکش باز می کنید، اما باتری، نوار چسب، متر، نخ و… بیرون می افتد)، نمی توان نتیجه گرفت که خانم خانه و آشپزخانه اش منظم و مرتب است. پس کشوهای آشپزخانه را مدیریت کرده و فقط برای وسایل آشپزخانه از آن ها استفاده کنید.

3 دلایل بی نظمی در آشپزخانه

برای نظم دهی و شیک بودن آشپزخانه مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نحوه انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه <<<

>>> گیاهان مناسب برای پرورش در محیط آشپز خانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا