زیبایی

چگونه نشانه های گریه روی صورت را از بین ببریم؟

روش های از بین بردن علائم گریه از روی صورت

یک صورت متورم و رنگ پریده به همراه یک بینی قرمز و چشمانی پف کرده و سرخ، خبر از گریه ای حسابی می دهد. این نشانه ها به طور موقت و یا طولانی و ساعت ها بر روی صورت می مانند. این مدت زمان در افراد مختلف متفاوت است و به نوع چشم ها، میزان حساسیت و فاکتورهای دیگری بستگی دارد. اما با چند روش بسیار ساده می توان تا حد قابل توجهی مدت زمان وجود این علائم بر روی صورت را کاهش داد.


همچنین می توانید در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیرید. برای اطلاع از این موضوع به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه می توان در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیریم؟ | قسمت اول <<<

>>> چگونه می توان در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیریم؟ | قسمت دوم <<<


اگر می خواهید سریعاً علائم گریه را از بین ببرید و فرصت کافی هم ندارید اقدامات زیر را انجام دهید:

انگشت خود را زیر شیر آب سرد بگیرید و یا روی قالبی از یخ گذاشته و چند دقیقه ای نگه دارید، سپس از گوشه ی داخلی چشم ها شروع کرده و انگشت خود را چند باری از گوشه ی داخلی چشم به سمت گوشه خارجی کشیده و این عمل را به صورت مداوم تکرار کنید تا انگشتتان گرم شود. بعد از گرم شدن، دوباره انگشت را سرد کرده و مجدداً این کار را انجام دهید. سعی کنید این کار را چندین و چند بار بر روی چشم تکرار کنید. این کار باعث می شود مایعی که در زیر پوست اطراف چشمانتان انباشته شده است تخلیه شود.

اگر برای رفع کردن پف چشمان خود عجله داشته و برایتان بسیار اهمیت دارد که دیگران متوجه نشوند گریه کرده اید، باید از سرم دور چشم موجود در داروخانه ها استفاده کنید. سعی کنید سرم هایی که بر پایه ی مخمر ساخته شده اند را تهیه کنید. این مواد اطراف چشم را سریعاً مسطح کرده و هرگونه پف را از بین می برند.

برای از بین بردن قرمزی چشم هم از قطره ی شستشوی چشم استفاده کنید. یک یا دو قطره برای شستشوی چشم و از بین بردن قرمزی آن کافیست.

برای از بین بردن تورم یا قرمزی بینی و یا هر قسمت دیگری از صورت مانند گونه ها یا پیشانی، باید به مواد آرایشی متوسل شده و از کانسیلرهایی با رنگ زرد استفاده کنید. رنگ زرد کانسیلر با قرمزی پوست ترکیب شده و در کنار اینکه قرمزی ناشی از گریه را پنهان می کند، رنگ پوست را طبیعی جلوه می دهد. فقط یادتان باشد که در این مواقع از پنکک و آرایش سنگین استفاده نکنید. زیرا اگر بینی بر اثر گریه ی زیاد پوست اندازی شده باشد، پنکک آن را مشهود تر کرده و پوست صورتتان را زیبا جلوه نخواهد داد. پس فقط در جاهایی که نیاز است کانسیلر زده و با یک کرم پودر ساده آن را پوشش دهید.

اما اگر وقت بیشتری برای از بین بردن علائم گریه دارید اقدامات زیر را انجام دهید:

این روش از بهترین راه ها برای تبدیل صورت به حالت طبیعی می باشد، پس اگر وقت کافی دارید حتماً از این روش استفاده کنید. صورتتان را با آب سرد شسته یا درون سینکی پر از آب سرد قرار دهید. درون کیسه ای یخ ریخته و پارچه ای دور آن بپیچید. حال کیسه ی یخ را به مدت 15 دقیقه روی صورتتان نگه دارید و به مدت چند صدم ثانیه هم آن را روی چشمانتان بگذارید. بعد از آن چای سبز کیسه ای را 4 تا 5 دقیقه درون آب سرد خیسانده و به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود بگذارید. اثر آنتی اکسیدانی کاتچین چای سبز، باعث انقباض رگ های خونی زیر چشم شده و پف چشم را از بین می برند.

اگر قرمزی چشمانتان رفع نشد، سیب زمینی یا خیار سرد را حلقه حلقه کرده و روی چشم بگذارید. این روش هم مانند چای سبز، رگ های اطراف چشم را منقبض می کند. همچنین خیار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که التهاب را تا حد زیادی کم می کند. سیب زمینی نیز حاوی آنزیم های روشن کننده ی پوست به نام کاتکولاز است که باعث تسکین پف صورت و چشم ها می شود. بهتر است این کار را با خیار شروع کرده و بعد از پنج دقیقه از سیب زمینی استفاده کنید تا پوست و اطراف چشم روشن شود و قرمزی و پف را از بین ببرد. بعد از انجام این مراحل هرگونه قرمزی و پف صورت و چشم از بین می رود، خصوصاً اگر چند دقیقه ای استراحت کنید. فقط به یاد داشته باشید که هنگام خواب سرتان بالاتر از بدنتان باشد تا از جمع شدن مایع اضافی در صورت و اطراف چشم ها جلوگیری شود.

در پایان برای اینکه بدانید آیا خون گریه کردن حقیقت دارد یا خیر مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> آیا خون گریه کردن حقیقت دارد و علت ان چیست؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا