آموزش های ویدئوییگل و گیاه

چگونه ریشه باقی مانده از درخت را خشکانده و از بین ببریم؟

اگر قصد بریدن درختی را دارید و یا اگر قبلاً درختی را قطع کرده اید، باید بدانید که از بین بردن ریشه ی آن بسیار مهم است. از آنجایی که احتمال دوباره رشد کردن درخت بسیار کم می باشد، اما وجود ریشه در زمین مانع از رشد محصولات دیگر در آن زمین شده و به نوعی خاک و زمین را اشغال کرده است. البته بسیاری از افراد به دلایل مختلف دیگری مثل ساخت و ساز و … قصد از بین بردن ریشه های باقی مانده در زمین را دارند. بسیاری از درختان نیز روی ریشه ی خود مجدداً درخت می رویانند. به همین دلیل باغبانان قصد دارند ریشه های اطراف آن را از بین ببرند؛ تا فقط درخت اصلی باقی بماند. با ما همراه باشید تا نحوه ی انجام این کار را بیاموزید.

از بین بردن ریشه باقی مانده درخت

1- اطراف ریشه را با بیل بکنید؛ و ریشه های سطحی که نمایان می شوند را با اره خرد کرده و تکه تکه از زمین خارج کنید.

اگر درخت اصلی وجود دارد و شما فقط قصد دارید ریشه های اطراف آن را از بین ببرید، قطر آن را ضرب در 8 کنید، عدد به دست آمده فاصله ی تنه ی درخت از نقطه ای است که باید کنده شده و ریشه های اضافی را از بین ببرید. این گونه هیچ آسیبی به درخت نمی زنید.

2- بعد از حفاری ممکن است متوجه شوید که گیاهی چند متر آن طرف تر رشد کرده که از ریشه ی درختان قبلی است.

آن را نیز باید صد در صد از بین ببرید. بعضی از درختان مانند درخت آلو این ویژگی را دارند که با رشد شاخه هایی روی ریشه به قطع یا آسیب درخت اصلی پاسخ می دهند. در برخی درختان نیز همانطور که گفته شد، حتی زمانی که درخت اصلی زنده است نیز روی ریشه ی آن ها درختان دیگری رشد می کنند. برای از بین بردن این ها باید از علف کش استفاده کنید. اگر درخت اصلی وجود دارد، ابتدا اتصال ریشه ای که شاخه ی رشد کرده را به درخت اصلی وصل می کند، از بین ببرید. سپس به گیاه و ریشه ی آن علف کش زده و کلاً آن را نابود کنید. با زدن علف کش، گیاه خشک شده و راحت می توانید آن را از زمین درآورید. اگر درخت اصلی وجود ندارد، روی کل ریشه ها باید علف کش زده و کلاً آن را بخشکانید؛ تا مجدداً رشد نکند.

3- ممکن است بتوانید مقداری از ریشه های سطحی را از زمین در آورید؛ اما از بین بردن همه ی ریشه های درختان بزرگ که عمیقاً در زمین گسترده اند تقریباً غیر ممکن است.

برای اینکه ریشه ها مزاحمتی ایجاد نکنند، مخصوصاً زمانی که درخت اصلی را قطع نکرده و فقط قصد از بین بردن ریشه های اطرافش را دارید، بهتر است بعد از درآوردن ریشه ها از روی زمین، شن پهن کرده یا سنگ فرش کنید. این کار از رشد مجدد گیاهان روی ریشه ها جلوگیری می کند.

اگر ریشه چندان بزرگ و گسترده نیست:

1- تنه ی درخت را به گونه ای برش بزنید که ارتفاع آن 1.2-0.9 متر از ریشه باشد.

سپس گودالی را در اطراف تنه حفر کنید. اطراف تنه باید 1.5 متر حفر شود. تا جایی که می توانید خاک ها را کنار بزنید؛ به گونه ای که ریشه ها کاملاً نمایان شوند.

2- از وینچ استفاده کنید و آهسته ریشه را بیرون بکشید.

در این مرحله بسیار احتیاط کنید. چند بار جلو و عقب رفتن ماشینی که وینچ به آن متصل است در راحت تر در آمدن ریشه درخت موثر است.

3- برخی ریشه ها حتی با وینچ هم بیرون کشیده نمی شوند.

در اینجا باید از افراد حرفه ای کمک گرفته تا با دستگاه های مخصوص، مانند آنچه در ویدئوی زیر می بینید، برش هایی را در ریشه و تنه درخت ایجاد کرده و بیرون کشیدن آن را راحت تر کنند.

4- تا جایی که می توانید ریشه های باقی مانده درخت را در آورده و چاله را پر کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار سادات

سلام… ما دوتا درخت نارون داشتیم که نمیخواستیم باشند… گازوئیل ریختیم و تنه رو کندیم اما ریشه های خیلی ی ی ی ی باریکش هم دوباره جوونه میزنند و سبز میشند الان دو ماهه که خاک های باغچه رو درآوردیم و هفته ای چندتا جوونه ی جدید میزنه جاهایی که… بیشتر بخوانید.

بهار سادات

سلام… ما دوتا درخت نارون داشتیم که نمیخواستیم باشند… گازوئیل ریختیم و تنه رو کندیم اما ریشه های خیلی ی ی ی ی باریکش هم دوباره جوونه میزنند و سبز میشند الان دو ماهه که خاک های باغچه رو درآوردیم و هفته ای چندتا جوونه ی جدید میزنه جاهایی که… بیشتر بخوانید.

نیما

سپاس از مقاله سودمند تون. همه راه حل ها هوشمندانه بود به جز به کار گیری علف کش که برای انسان ،زمین و طبیعت زیان آور هست

دکمه بازگشت به بالا