حیوانات و جانوران

چگونه بوی حیوانات خانگی را از منزل دور کنیم؟

برطرف کردن بوی حیوان خانگی از منزل

سگ ها به صورت طبیعی و غریزی خانه یا قفس خود را تمیز می کنند. با این حال باز هم بعد از مدتی بوی تعفن می گیرند. از آن جایی که بیشترین بوی حیوان در خانه به خاطر محل زندگی و قفس او بوده، لازم است برنامه ای روتین برای شستشو و نظافت محل زندگی سگ ترتیب دهید، تا مهمترین قدم در از بین بردن بوی این حیوان از خانه را انجام داده باشید.

برای این کار:

1- تمامی اسباب و وسایل از جمله پتو، اسباب بازی و دیگر چیزهایی که حیوان با خود در قفسش دارد را در آورده و همه را یک به یک بشویید. زیرا ممکن است آلوده به ادرار یا بزاق سگ باشد و بو ناشی از این وسایل باشد. پس آن ها را خوب بشویید.

1 رفع بوی حیوان خانگی

2- محل خواب سگ را با آب ولرم و صابون بشویید.

بهتر است در کنار مواقعی که سگ در بسترش خرابکاری می کند، برنامه ای منظم برای شستشوی بستر حیوان ترتیب دهید. بستر حیوان بیشترین بو را به خود گرفته و اگر واقعا مایلید منزلتان بوی حیوان ندهد، حتما این مورد را رعایت کنید.

– اگر بوی بستر زیاد است آن را در ماشین لباسشویی انداخته و مقداری جوش شیرین به مرحله ی شستشو اضافه کنید. اگر هم نتوانستید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، بعد از شستشوی کامل و آبکشی، آن را در آب ولرم و جوش شیرین بخیسانید.

2 رفع بوی حیوان خانگی

3- قفس و خانه ی حیوان را تا حد امکان در محیطی خارج از منزل شسته و اطمینان یابید که حیوان هنگام شستشو در اطراف شما نباشد.

بعد از شستشو حتما قفس را چند ساعتی زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

3 رفع بوی حیوان خانگی

4- برای شستشوی قفس از هر نوع شوینده ای می توانید استفاده کنید. مانند آب و صابون، مایع ظرفشویی و سرکه.

فقط توصیه می کنیم بعد از شستن قفس، در مرحله ی آخر از آمونیاک استفاده کنید. آمونیاک بویی شبیه به ادرار سگ داشته و باعث می شود سگ همیشه در قفس ادرار کرده و از کثیف کردن جاهای دیگر منزل خودداری کند.

4 رفع بوی حیوان خانگی

اگر خانه ی حیوان از نوع پارچه ای است، باید بدانید که بیشتر از وسایل دیگر بو گرفته و باعث می شود خانه بسیار بوی حیوان را بدهد. در شستن دائم و مرتب این نوع جعبه ها دقت کرده و اصول زیر را رعایت کنید:

1- برای از بین بردن لکه ها و بوی ادرار و مدفوع، مقداری آب اکسیژنه را مستقیماً روی لکه ریخته و اجازه دهید چند دقیقه ای خیس بخورد.

سپس با حوله روی آن فشار دهید تا آب را جذب کند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه حوله را روی لکه نکشید. زیرا باعث پخش شدن مایع و بدتر شدن نتیجه می گردد. فقط حوله را فشار دهید.

5 رفع بوی حیوان خانگی

2- در مرحله ی بعد اگر جعبه بسیار بو می دهد، آن را خیس کرده و مقداری پودر آنزیم دار روی آن ریخته و اجازه دهید خیس بخورد سپس با برس روی آن کشیده و با آب ولرم کاملا بشویید.

این گونه بوی آن کامل از بین می رود. اما اگر بو زیاد نیست لازم به خیس خوردن در پودر آنزیم دار نمی باشد. مقداری آب و صابون و شستشوی معمولی کافیست. دقت داشته باشید که بهتر است این نوع قفس نیز به دور از چشم حیوان و در مکانی خارج از منزل شسته شود.

6 رفع بوی حیوان خانگی

3- اگر می توانید جعبه را در ماشین لباسشویی بشویید بسیار بهتر است.

مخصوصا اگر اجزای آن باز شود. فقط به یاد داشته باشید که حتما ماشین لباسشویی را روی شستشو با آب سرد تنظیم کرده و در مرحله ی آخر شستشو مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید. و هرگز اجازه ندهید لباسشویی آن را خشک کند.

7 رفع بوی حیوان خانگی

4- قفس را چه در ماشین و چه با دست شسته باشید، باید آن را در فضای باز، زیر تابش مستقیم آفتاب و به دور از خانه و چشم حیوان گذاشته تا خشک شود.

دقت کنید که تا قفس به طور کامل خشک نشده به حیوان اجازه ی استفاده از آن را ندهید. حتی وجود کمی نم نیز زحَماتتان را به باد داده و نتیجه ی عکسی خواهد داشت.

8 رفع بوی حیوان خانگی

5- در مواقعی که قفس را به تازگی شسته اید و احتیاج به شستشوی مجدد ندارد، اما منزلتان بو گرفته و به احتمال زیاد بو از قفس می باشد، مقداری جوش شیرین را به مدت 15 تا 20 دقیقه در کف قفس ریخته و با جاروبرقی آن را جمع کنید.

جوش شیرین تنها ماده ای است که سگ با آن مشکلی ندارد. به علاوه در از بین بردن بو بسیار پرقدرت است.

9 رفع بوی حیوان خانگی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا