حیوانات و جانورانکار و تجارت

آموزش نحوه پرورش بلدرچین

بلدرچین ها پرندگان کوچکی هستند که می توانند به عنوان حیوانات خانگی نگهداری شوند. همچنین می توان آنها را پرورش داد. با این حال، بخاطر طبیعت تحریک پذیر و چموش بلدرچین، پرورش آن کار ساده ای نبوده و صبر زیادی لازم دارد. اگر شما نیز قصد پرورش بلدرچین را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

قبل از شروع کار

قبل از شروع به کار پرورش بلدرچین، بهتر است برخی نکات مهم و مفید را بدانید.

1- به روند طولانی پرورش بلدرچین واقف باشید.

بلدرچین ها معمولاً به عنوان حیوان خانگی پرورش داده نمی شوند؛ زیرا آنها بسیار تحریک پذیر و چموش بوده و از این عمل بیزارند. اگر بلدرچین ها بالغ شده باشند، پرورش این پرندگان چموش سخت تر می شود. بنابراین بهتر است قبل از بالغ شدن آنها، پرورش بلدرچین را انجام داد. قبل از شروع به کار، در نظر بگیرید که آیا شما واقعاً می خواهید یا نیاز دارید که این کار را انجام دهید یا خیر.

• بخاطر داشته باشید، شما می توانید تخم بلدرچین تهیه کرده و از آن جوجه کشی کنید. پس از جوجه کشی، قادر خواهید بود جوجه ها را با روش های خاص خود پرورش دهید.

1 بلدرچین

2- مواردی که در طول مدت زمان پرورش بلدرچین نباید انجام داد.

در فرآیند پرورش عجله نکنید. به طور مثال هیچ گونه فریاد، حرکات ناگهانی و عصبانیتی انجام ندهید، بلدرچین را دنبال نکنید و آن را نگیرید، برای غذا دادن به بلدرچین از بالا یا از روبرو به آن نزدیک نشوید. رعایت این موارد موجب رام تر شدن بلدرچین شده و شما راحت تر می توانید آن را پرورش دهید.

2 بلدرچین

3- به یاد داشته باشید که همه بلدرچین ها را نمی توان رام کرد و پرورش داد.

پرورش یک بلدرچین، به ویژه یک بلدرچین بالغ بسیار سخت است. مهم نیست که چقدر تلاش می کنید، زیرا بعضی بلدرچین ها اصلاً رام نمی شوند، این طبیعت و ماهیت آنهاست.

• پرورش بلدرچین های دکمه ای یا سینه آبی به شدت سخت است، آنها بسیار پرانرژی و فعال هستند. با این حال نوع کوتورنیکس و باب وایت آنها اهلی بوده و برای پرورش نگهداری می شوند.

4- به درستی از بلدرچین خود مراقبت کنید.

برای تغذیه آنها از غذاهای با کیفیت استفاده کنید، به آنها آب تازه بدهید، قفسشان را تمیز نگه دارید، عوامل مزاحم را برطرف کنید، آنها را در قفسی با فضای زیاد نگه دارید. هر چه بلدرچین شما در شرایط بهتری باشد، شانس شما برای رام کردن و پرورش آن بیشتر است. همچنین اگر روزانه از آنها مراقبت کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید، آنها از حضور شما در محیطی که هستند، استفاده می کنند. این اولین گام برای رام کردن و پرورش آنهاست.

3 بلدرچین

5- اگر بلدرچین شما تازه است، وقتی برای آن در نظر بگیرید.

تعامل مستقیم با بلدرچین، می تواند منجر به ایجاد تنش در بلدرچین شود؛ آنها حداقل به یک هفته کامل نیاز دارند تا خودشان را با شما و شرایط جدید وفق دهند.

در محیطی که بلدرچین وجود دارد، حتماً حضور داشته باشید.

1- اغلب به بلدرچین های خود سر بزنید.

قبل از اینکه بتوانید با بلدرچین خود ارتباط برقرار کنید، حتماً در آن مکان و محیط حضور داشته باشید تا بداند که شما تهدیدی برای آن نیستید. هر بار مقابل قفس بلدرچین نشسنه و مطمئن شوید که شما را می بیند.

• حداقل 20 دقیقه در روز در کنار قفس بلدرچین بنشینید. این به این معنی نیست که شما در طول این مدت زمان هیچ کاری انجام ندهید، بلکه شما می توانید روی یک صندلی نشسته و کتاب بخوانید یا کار دیگری انجام دهید تا زمان بگذرد. فقط اطمینان حاصل کنید که حرکت نمی کنید و یا فریاد نمی زنید، زیرا شما نمی خواهید بلدرچین تان بترسد.

• اگر بلدرچین در امتداد قفس حرکت کند و از این طرف به آن طرف برود، به این معنی است که بلدرچین ترسیده است. چنین مواقعی در فاصله معینی از قفس به طوری که در دید بلدرچین باشید قرار بگیرید و همان جا بمانید، با این کار به زودی بلدرچین آرام می گیرد. هر روز کمی به قفس نزدیک شوید تا در نهایت درست کنار قفس جای بگیرید، در این حالت بلدرچین به زودی می فهمد که شما خطری برای آن ندارید.

4 نگهداری ازبلدرچین

2- با بلدرچین تان صحبت کرده یا برای آن آواز بخوانید.

همان گونه که با دوستتان صحبت می کنید، با بلدرچین تان نیز حرف بزنید و یا سوت بزنید و آواز بخوانید. به آرامی صحبت کنید و تن صدای خود را بالا نبرید. در این مرحله بلدرچین از صدای شما استفاده خواهد کرد.

3- هنگامی که بلدرچین کمتر از شما می ترسد، انجام عملیات در اطراف قفس را شروع کنید.

در این مرحله بلدرچین در قفس کمتر بالا و پایین پریده و آرام تر می باشد. اگر بلدرچین داخل خانه شماست، فعالیت های روازنه و روتین خود مانند جاروکردن، مطالعه، بازی و … را انجام دهید. اگر بلدرچین خارج از خانه شماست، فعالیت هایی نظیر آبیاری گیاهان باغ و باغچه، جمع آوری برگ ها، پیاده روی و… را انجام دهید. از کارهای پر سر و صدا مانند کشیدن جاروبرقی، چمن زنی یا رقص با موزیک دارای صدای بلند اجتناب کنید.

5 نگهداری ازبلدرچین

با بلدرچین خود ارتباط برقرار کنید.

زمانی که بلدرجین را از حضور خود مطمئن کردید، می توانید به فرایندهای بعدی برای برقراری ارتباط با بلدرچین بروید.

1- بلدرچین خود را در دست بگیرید.

به آرامی و با دقت، دستتان را بر روی قفس بلدرچین گذاشته و مطمئن شوید که بلدرچین نمی تواند فرار کند. دست خود را کاملاً در قفس قرار دهید؛ اما بلدرچین را با دستتان نگیرید. 10 دقیقه در روز این کار را انجام دهید؛ تا جایی که بلدرچین به دست شما نزدیک شود. مطمئن باشید به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

6 نگهداری ازبلدرچین

2- پیشنهاد می کنیم که خوراکی های خاصی در دستتان قرار دهید تا بلدرچین آنها را از دست شما بردارد.

خوراک بلدرچین ها را از قفس برداشته و عاملی ایجاد کنید که بلدرچین از دست شما لذت ببرد. یک خوراکی مناسب برای لذت بردن بلدرچین، دادن کرم خوراکی به آنهاست. شما هر روز می توانید با دادن خوراکی های مختلف، شرایط را تغییر دهید. بلدرچین را با دستانتان نگه نداشته و آنها را مجبور به غذا خوردن نکنید. فقط دستتان را روی آنها بگذارید، می بینید که غذایش را خواهد خورد. در نهایت، بلدرچین کمتر خواهد ترسید و غذا را از دستتان بر می دارد.

7 نگهداری ازبلدرچین

3- سعی کنید بلدرچین را نوازش کنید.

اگر بلدرچین در برابر شما بسیار آرام بود، سعی کنید زیر سرش را نوازش کنید. در صورتی که بلدرچین آرام باشد نباید فرار کند.

4- هرگز از بالا به بلدرچین تان نزدیک نشوید.

معمولاً شکار پرنده ها و بلدرچین از بالا انجام می شود؛ به همین دلیل است که بلدرچین ها از اینکه کسی از پشت یا بالا نوازششان کند یا به آنها نزدیک شود، بیزارند. حتی یک بلدرچین رام هم این گونه است؛ در این حالت بلدرچین به سمت دست شما حمله خواهد کرد. فقط در صورت لزوم یک بلدرچین را بگیرید.

5- یک روال عادی ایجاد کنید.

زمانی که بلدرچین رام شد، می توانید یک روال عادی ایجاد کرده و حداقل یکبار در روز با آنها ارتباط برقرار کنید.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر با چگونگی حمام کردن پرندگان خانگی آشنا شوید.

>>> چگونگی حمام کردن پرندگان خانگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ماهور

چجوریباید به جوجه بلدرچین غذا بدیم؟

tarkan

عالی بود

دکمه بازگشت به بالا