جوانان

جوانان چگونه می توانند به طور مستقل زندگی کنند؟

اگر چه امروزه در شهرهای بزرگ بسیاری از جوانان به ویژه پسران، پس از پیدا کردن کار و استقلال مالی، قبل از این که ازدواج کنند خانه مجردی می گیرند و محل زندگی شان را از والدین خود جدا می کنند. اما بسیاری از جوانان هم هستند که حتی با این شرایط، باز هم در خانه والدین خود می مانند. به احتمال زیاد شما هم جزء همین دسته از افراد هستید. اگر پاسختان مثبت است، ما به شما راهکارهایی ارائه می دهیم که با کمک آن ها بتوانید حتی در منزل پدر و مادر خود، یک شخصیت مستقل داشته باشید. با اداره کردن و کنترل وضعیت مالی خود، کمک به خانواده و برقراری ارتباط با والدین، می توانید استقلال خود را به عنوان یک جوان شایسته در خانه حفظ کنید. فراتر از همه این ها، حفظ احترام والدین و خودتان، تأثیر قابل توجهی روی استقلالتان خواهد داشت.

تعیین حد و مرزها

1- یک سیستم ارتباطی ایجاد کنید.

داشتن ارتباط خوب و مناسب با والدین خود، به شما کمک می کند تا در زمان هایی که نیاز به تنهایی یا خلوت دارید، با مشکل مواجه نشوید. برخی نشانه ها و علامت ها را از قبل برای والدین خود تعریف کنید و از آن ها بخواهید با مشاهده یا احساس این نشانه ها، کمی شما را به حال خود بگذارند تا بتوانید با خود کمی خلوت کنید.

• مثلاً می توانید بگویید ” افکارم کمی آشفته و در هم است و نیاز به یک خلوت چند دقیقه ای دارم “. با برقراری این ارتباط صمیمانه و سالم با والدین خود، آن ها از احساس شما آگاه شده و درصدد کمک به شما بر می آیند.

1 مستقل شدن جوانان

2- همان طور که دوست ندارید والدینتان خلوت شما را بهم زنند و می خواهید به حریم خصوصی تان احترام بگذارند، شما هم باید به حریم خصوصیشان احترام بگذارید.

حتماً باید به حد و مرزهایشان احترام بگذارید. در مسائلی که دو دل هستید و شک دارید، از راهنمایی هایشان استفاده کنید و از آن ها پیروی نمایید.

• سعی کنید هنگامی که پدر و مادرتان زمانی از وقتشان را برای خودشان اختصاص می دهند، مزاحم آن ها نشوید و شما هم از این فرصت برای خلوت خود یا انجام کارهای شخصی مورد علاقه تان استفاده کنید.

3- والدین خود را از تصمیم ها یا برنامه های خود آگاه کنید.

در برخی موارد شخصی تر، لازم نیست تمام جزئیات تصمیمتان را برای آن ها بازگو کنید. اما بهتر است آن ها را در جریان تصمیماتتان قرار دهید. مثلاً از آن جایی که شما بزرگ شده اید و دوست دارید اوقاتی را با دوستانتان بگذارانید، بهتر است قبل از بیرون رفتن با آن ها، والدین خود را آگاه کرده و به آن ها بگویید ممکن است کمی دیر به خانه برگردید. همین کار به برقراری ارتباط صمیمانه تر و سالم تر شما با پدر و مادرتان کمک می کند.

4- پیش از دعوت دوستان خود به منزل، حتماً والدین خود را در جریان قرار دهید تا از هرگونه برخوردها یا بحث های احتمالی جلوگیری کنید.

سعی کنید افرادی را وارد حریم خصوصی خانه کنید که به قوانین خانه ی شما احترام می گذارند.

2 مستقل شدن جوانان

5- شما بزرگ شده اید و حتماً باید در خانه برای خودتان یک فضا یا اتاق شخصی داشته باشید.

به والدین خود بگویید که این اتاق برای خلوت شماست و از آن ها بخواهید که بدون اجازه وارد حریم خلوتتان نشوند. به آن ها بگویید گاهی به این تنهایی و خلوت نیاز دارید.

6- اگر شرایطش را دارید، برای ازدواج خود برنامه ریزی کرده و تاریخی را برای آن مقرر نمایید.

والدین خود را نیز از این تصمیم آگاه کنید. با این کار، هم احساس مسئولیت پذیری شما بیشتر می شود و هم و استقلال و اعتماد به نفستان بالا می رود.

3 مستقل شدن جوانان

مشارکت در خانه

1- سعی کنید استقلال مالی داشته باشید.

زمانی که با والدین خود زندگی می کنید ممکن است به مرور زمان استقلال مالیتان را کنار بگذارید و به آن ها وابسته شوید. یعنی حتی با وجود کار کردن و داشتن درآمد، برای برخی خرج های ساده هم، از آن ها پول بگیرید. توصیه می کنیم اصلاً این کار را انجام ندهید. اگر درآمدتان خوب است در پرداخت مخارج خانه مشارکت کنید.

در این شرایط، با والدین خود صحبت کنید و بگویید که هر ماه چقدر می توانید در مخارج منزل کمک کنید.

2- به خانه و قوانین آن احترام بگذارید.

هر پدر و مادری قوانینی را برای منزلشان در نظر می گیرند. حتی اگر این قوانین گفته نشوند یا در جایی ثبت نشده باشند، اما بالاخره جزء قوانین است و غالباً در خانه باب می شوند. سعی کنید به این قوانین احترام بگذارید.

• اگر قانونی را خواسته یا ناخواسته نقض کردید، سعی کنید آن را جبران کرده و عذرخواهی نمایید.

4 مستقل شدن جوانان

3- در کارهای خانه که خیلی مطابق میل یا توانایی والدینتان نیست، کمک کنید.

علاوه بر مشارکت مالی، سعی کنید مشارکت روانی و فیزیکی هم داشته باشید. با این کار به پدر و مادر خود نشان می دهید که به آن ها احترام می گذارید و می خواهید یک فرد مفید و مسئولیت پذیر باشید.

• برای کمک به والدین خود سعی کنید مهارت های خود را به کار گیرید تا بتوانید آن ها را خوشحال کنید.

5 مستقل شدن جوانان

4- از والدینتان قدردانی کنید.

هرگاه که توانش را داشتید، با انجام یکسری کارهای خاص یا سورپرایزهایی آن ها را خوشحال کنید و از آن ها بابت زحماتشان تشکر نمایید. آن ها را برای شام بیرون ببرید یا برای آن ها یک هدیه زیبا بگیرید.

6 مستقل شدن جوانان

مدیریت زندگی شخصی

1- اگر سنتان به حدی است که می توانید برای زندگی، خودتان تصمیم بگیرید، حتماً این کار را انجام دهید.

البته این به این معنی نیست که هیچ صحبتی درباره تصمیمات خود با والدینتان نداشته باشید. نه! یعنی برای زندگیتان هدف تعیین کرده و برنامه ریزی کنید و والدین خود را از کلیات آن آگاه نمایید. اما برای تکمیل تصمیمات خود، خیلی به دنبال نظرات دیگران نباشید. این کار، به تقویت اعتماد به نفس و استقلال شما کمک خواهد کرد.

2- زمان هایی را به تنهایی بگذرانید.

هر روز کمی پیاده روی کنید، پارک بروید یا خود را در کتابخانه به کتاب خواندن مشغول کنید. کمی تنها ماندن و پیاده روی می تواند فرصتی را برایتان فراهم کند تا بتوانید بدون حواس پرتی و یا خارج از فضای خانه، کمی فکر کنید. با این کار راحت تر می توانید اهدافتان را مشخص کنید و برای آینده تصمیم بگیرید.

3- دوستی های خود را حفظ کنید و زمانی را به بودن با دوستانتان اختصاص دهید.

این کار هم به حس استقلال طلبی شما کمک می کند و هم روابط اجتماعیتان را تقویت می نماید. دوستی ها برای حمایت های عاطفی، اهمیت دارند.

7 مستقل شدن جوانان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین

از اطلاعات و فن هاتون دستتون درد نکنه واقعا کارتون زیبا است.
(سپاسی فراوان از شما)

دکمه بازگشت به بالا