تغذیه

چگونه گردو را خوشمزه تر میل کنیم؟

طرز تهیه ی گردوی شیرین

مانور دادن روی مغزیجات مثلاً بو دادن آن ها یا شور و شیرین کردنشان بسیار لذت بخش است. زیرا هم بسیار خوشمزه می شوند، هم ماندگاریشان بیشتر شده و هم پرطرفدارتر می شوند. به علاوه عطری که در خانه می پیچد نیز بسیار دلنشین است. احتمالاً با بو دادن گردو و شور کردن مغزیجاتی مانند آن از قبل آشنا بوده اید اما مطمئناً شیرین کردن مغز گردو را تا به حال تجربه نکرده اید. مغز گردوی شیرین هم بسیار مقوی و خوشمزه است و هم بسیار مجلسی بوده و مطمئناً برای شب یلدا به کارتان می آید. زیرا به جرأت می گوییم که همه ی مهمان ها از آن استقبال خواهند کرد. به علاوه در درست کردن بستنی، سالاد و کیک هم می توانید از آن ها استفاده کنید.


همچنین با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه گرفتن روغن از گردو و طرز خشک کردن گردو آشنا شوید.

>>> نحوه گرفتن روغن از گردو <<<

>>> طرز خشک کردن گردو <<<


با فن تریکس همرا باشید تا روش شیرین کردن گردو را آموزش دهیم و برای مهمانی ها و شب یلدای خود از آن بهره مند شوید.

مواد لازم

چهار فنجان مغز گردوی از وسط نصف شده
یک عدد سفیده ی تخم مرغ زده شده و کف کرده
½ فنجان شکر قهوه ای
¼ فنجان شکر سفید
یک قاشق غذاخوری دارچین
یک هشتم قاشق چای خوری نمک

1 مزه دار کردن گردو

مرحله ی اول:

فر را با دمای 325 درجه ی سانتی گراد از قبل گرم کنید.

مرحله ی دوم:

سفیده ی تخم مرغی را که زده بودید و کف کرده است را با مغز گردوها مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا تمام مغزها را کاملاً پوشش دهد.

مرحله ی سوم:

بقیه مواد را به مغز گردو ها اضافه کنید. شکر قهوه ای، شکر سفید، نمک و دارچین را روی مغز گردو هایی که کاملاً با کف تخم مرغ پوشیده شده اند، ریخته و آنقدری هم بزنید که تمام مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. در این مرحله نیز باید حواستان باشد که این مواد هم تمام سطح مغز گردوها را پوشش دهد و در واقع به مغز گردوها بچسبد.

4 مزه دار کردن گردو

مرحله ی چهارم:

اکنون مغز گردو ها آماده است. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و مغز ها را روی سینی قرار دهید. اگر بتوانید یکی یکی مغزها را برداشته و روی سینی جدا از هم بچینید بسیار بهتر است. البته زمانی که میزان مغز گردو ها کمتر باشد این امکان بیشتر وجود دارد. اما اگر مغز گردو ها زیاد بود سعی کنید زمانی که آن ها را روی سینی پهن می کنید با دست خود از هم جدا کنید به طوری که هیچ دو مغزی روی هم نباشد.

5 مزه دار کردن گردو

مرحله ی پنجم:

اجازه دهید مغزها 40 تا 45 دقیقه در فر بپزند. پخت مغزها در فر باید تا زمانی ادامه یابد که رنگ آن ها طلایی مایل به قهوه ای شود. فقط به یاد داشته باشید که هر 15 دقیقه یکبار باید مغزها را زیر و رو کنید تا دور تا دور آن ها به طور کامل حرارت دیده و پخته شود. بعد از اینکه سینی را از فر خارج کردید در دمای اتاق گذاشته و اجازه دهید کمی خنک شود اما سرد نشود. این خوراکی به صورت تازه و گرم بسیار خوشمزه تر و خوش خوراک تر است پس سعی کنید هر بار با مقدار کم تهیه کرده و نوش جان کنید. اما اگر مقداری از آن اضافه ماند هم نگران نباشید می توانید آن را در یک ظرف درب دار ریخته و تا هفته ها آن را نگهداری کنید.

اما اگر می خواهید برای پذیرایی از آن استفاده کنید سعی کنید آن را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید.

نکته ی مهمی هم در مورد پخت این خوراکی یادآور شویم که فر را روی تایمر 15 دقیقه تنظیم کنید تا هر 15 دقیقه یکبار به شما هشدار دهد که مواد را هم بزنید. فراموش کردن این مرحله تمام زحماتتان را بر باد می دهد!

6 مزه دار کردن گردو

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
اسدی

جالب بود.افسوس که وقتشا ندارم درست کنم

دکمه بازگشت به بالا