خودرو و وسایل نقلیه

نحوه دوخت روکش فرمان ماشین در خانه

همه ی ما با کلمه ای به نام اکسسوری یا همان لوازم جانبی آشنا هستیم و می دانیم که اکسسوری فقط محدود به لباس، خانه و انسان نمی شود. خودروها نیز از جمله وسایلی هستند که تا حد زیادی برای تکمیل و تزئین ظاهر خود به این وسایل و اکسسوری نیاز دارند. اکسسوری های زیادی برای ماشین وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها خودرو را کاملاً اختصاصی و متناسب با سلیقه تزئین کرد. اما یکی از این اکسسوری ها که می توان روی آن بیش از هر چیز دیگری مانور داد و با آن خودرو را زیباتر کرد، روکش فرمان یا روفرمانی است. این وسیله ی به ظاهر ساده نه تنها فضای خسته کننده ی خودرو را تا حد زیادی تغییر می دهد، بلکه دوختن بسیار آسانی هم دارد. از مزایای دوخت دستی آن این است که در هر زمانی و به هر دلیلی، می توان به راحتی آن را از فرمان جدا کرده و تمیز، تعمیر یا تعویض کنیم.

با فن تریکس همراه باشید تا این پروژه ی بسیار جذاب را انجام داده و از آن لذت ببرید.

مراحل دوختن روکش فرمان:

وسایل مورد نیاز:

متر خیاطی
پارچه
قیچی
نیم تا یک سانتی متر کش یک سانتی متری
سوزن ته گرد
سنجاق

مرحله ی اول:

دور تا دور فرمان را اندازه گیری کنید. سپس پارچه روفرمانی را به شکل مستطیلی برش بزنید؛ به گونه ای که اندازه طول آن 2 سانتی متر بیشتر از اندازه ی دور فرمان باشد و عرضی معادل 15 سانتی متر داشته باشد.

1 آموزش دوخت رو فرمانی

مرحله دوم:

با استفاده از اتوی داغ 2 سانتی متر از دو طرف پارچه (طول پارچه) را تا کنید. حال روی دو سانتی متر تا خورده، مجدداً یک سانتی متر را تا کرده و اتو بکشید. اکنون باید دو طرف پارچه روفرمانی دو تا خوردگی داشته باشید که در عکس کاملاً مشخص است.

مرحله سوم:

حال تا خوردگی ها را با چرخ خیاطی بدوزید تا دو طرف پارچه روفرمانی کانالی برای عبور کش ایجاد شود.

4 آموزش دوخت روکش فرمان ماشین

مرحله چهارم:

حال به دو تکه کش احتیاج دارید تا آن ها را در دو کانالی که دو طرف پارچه روفرمانی ایجاد کردید عبور دهید. طول هر کدام از کش ها باید 75 سانتی متر باشد. ته یکی از کش ها را مانند تصویر سنجاق بزنید.

5 آموزش دوخت روکش فرمان ماشین

مرحله ی پنجم:

سنجاق را از کانالی که روی پارچه روفرمانی ایجاد کرده بودید به طور کامل رد کنید. کش باید کاملاً داخل کانال قرار گیرد و از انتهای دیگر کانال بیرون بیاید. حواستان باشد که ابتدای کش وارد کانال نشود. ابتدا و انتهای کش باید از کانال بیرون بمانند. با سوزن ته گرد ابتدا و انتهای کش را روی پارچه وصل کرده تا کش در نرود. سپس همین روند را برای طرف دیگر پارچه با کش دیگر تکرار کنید.

6 آموزش دوخت روکش فرمان ماشین

مرحله ششم:
اکنون سوزن ته گردها را درآورید و و با چرخ خیاطی ابتدا و انتهای کش را روی ابتدا و انتهای پارچه روفرمانی بدوزید.

7 آموزش دوخت رو فرمانی

مرحله هفتم:

پارچه را برگردانید، به طوری که قسمت پشت پارچه به سمت خودتان باشد. حال باید دو سر پارچه را به هم دوخته تا پارچه به شکل حلقه و دایره شود و روفرمانی به دست آید. ابتدا دو سر پارچه را با سوزن ته گرد به هم وصل کرده و سپس با چرخ خیاطی بدوزید.

مرحله هشتم:

پارچه را برگردانید. روفرمانی شما آماده است. آن را به دور فرمان کشیده و از هنر دستتان لذت ببرید.

در پایان با مطالعه مقالات “راهنمای انتخاب و خرید اصولی باربند خودرو” و “چگونگی نصب و استفاده از وینچ جهت خارج کردن خودرو گیر کرده” در وب سایت فن تریکس با لوازم جانبی خودرو بیشتر آشنا شوید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا