آموزش های ویدئوییورزش

چگونه با اسکیت برد حرکت پرش ollie را انجام دهیم؟

برای هر اسکیت باز حرفه ای، پرش همیشه یکی از حرکت های پایه و مهم در تکنیک های اسکیت برد بوده است. نحوه درست قرار دادن پاها روی تخته و همچنین کمی تمرین، شما را برای انجام پرش های حرفه ای آماده می کند. در این مقاله از فن تریکس قصد داریم مروری بر پرش ها داشته باشیم.

تمرین حرکات درست

1- از سطح های صاف شروع کنید.

اعتماد به نفس و حرکت درست دو قدم مهم برای انجام دادن پرش های حرفه ای می باشد. تمرین خود را از یک سطح نرم و صاف شروع کرده تا اگر در حین انجام تمرینات به زمین خوردید، آسیبی نبینید.

2- پای غالب را وسط تخته بگذارید.

پای غالب ستون تعادل شما حین حرکت است. پا را تقریباً وسط تخته و موازی با سر تخته قرار دهید.

– نحوه قرار دادن پای غالب مقدار و اندازه پرش را تعیین می کند. هرچه پایتان عقب تر باشد، پرشتان بلندتر خواهد بود؛ اما پرش در این حالت برای شما سخت خواهد شد. درحالی که هرچه پاهایتان جلو تر باشد، پرش نیز آسان تر می شود. پس برای شروع، پای غالبتان را وسط تخته قرار دهید. استرس خود را کم کرده و پاهایتان را جا به جا کنید. سپس کم کم عقب بکشید.

– ایستادن با هر دو پا را امتحان کنید. این کار باعث می شود که پای غالبتان را پیدا کرده و بدانید با کدام راحت تر هستید.

3- پای دیگر را انتهای تخته قرار دهید.

پای پشتی استارت پرش را می زند. هرچه پایتان عقب تر باشد، قدرت پرش بیشتر خواهد بود. برخی از اسکیترها هنگام پرش، فقط نصف پای عقبشان را روی انتهای اسکیت قرار می دهند.

– مطمئن باشید که فشار روی نرمی پا باشد نه کف پا. با این کار ضربه شروع کننده پرش آسان تر خواهد بود.

4- با پای پشتی، ضربه فشار را شروع کنید.

بالا بردن تخته را تمرین کرده و اسکیت را ثابت نگه دارید. با نرمه پا انتهای تخته را فشار دهید. در این حین اجازه دهید تا پای جلو همراه با تخته بالا برود (تا جایی که انتهای تخته به زمین برخورد کند).

5- سُراندن پاهایتان به سمت بالای تخته را هنگام پرش تمرین کنید.

زمانی که بالا بردن سر تخته را یاد گرفتید، لغزاندن پایتان را در طول تخته تمرین کنید. برای نگه داشتن تخته از پای پشتی استفاده کنید.

– در هنگام لغزاندن پا روی تخته، نباید کف پا با تخته برخورد کند.

– آنقدر این کار را تمرین کرده تا هنگام انجام دادن تمرینات، به حرکت ها فکر نکنید.

تکمیل کردن حرکت پرش

1- روی تخته بایستید و زانوهایتان را خم کنید.

پای غالب را وسط تخته و پای عقب را انتهای تخته بگذارید. زانوهایتان را به آرامی خم کرده تا برای پرش آماده شوید. شانه هایتان را در موازات پاهایتان حفظ کنید. این کار باعث حفظ تعادل شما می باشد.

– حرکت روی نرمه پایتان هنگام خم شدن را تمرین کنید. اگر با انگشتان به تخته فشار وارد کنید، هنگام پرش تخته از شما دور خواهد شد.

2- اول با پای غالب بپرید.

بعد از دولا شدن باید دوباره بلند شده و بپرید. وزن خود را از روی تخته بردارید و پرش را آغاز کنید. سعی کنید تا وزنتان را اول روی پای غالب و سپس روی پای عقب بیندازید.

– می توانید پای جلو را در طول تخته جلو برده و پرش را با پای عقب شروع کنید.

3- برای پرش به انتهای تخته ضربه وارد کنید.

برای این کار از تکنیک فشار دادن انتهای تخته استفاده کنید. هنگامی که احساس کردید وزنتان از روی تخته برداشته شده، این کار را انجام دهید.

– زمان دقیق وارد شدن ضربه به انتهای تخته در کیفیت پرش بسیار موثر است.

– انتهای تخته باید خیلی کم با زمین برخورد داشته باشد. برخورد طولانی، حرکت و سرعت پرشتان را خراب می کند.

4- به محض شروع شدن پرش، پای جلو را روی تخته بسرانید.

می توانید از تمرینی که قبلاً برای سراندن پایتان انجام می دادید، کمک بگیرید. درست حین آماده شدن برای پریدن و ضربه به انتهای تخته، پای جلو باید به لبه جلویی رسیده باشد.

– به یاد داشته باشید که پرش باید دقیقاً همزمان با لغزاندن پا باشد. اگر پای جلو را زود تر بلغزانید، ارتفاع پرشتان کم و لغزاندن دیر خواهد بود. پای جلو، نمی تواند پرش را به حداکثر ارتفاع برساند.

5- زانو ها را داخل سینه جمع کنید.

تخته اسکیت تا ارتفاعی که پاها بالا می رود، بلند می شود. پس هنگام پرش، پاها را رو به بالا خم کنید. اندازه پرش به خودتان بستگی دارد.

6- برای صاف کردن تخته به لبه جلویی آن ضربه وارد کنید.

زمانی که تخته به بالا ترین ارتفاع رسید، به لبه جلویی تخته ضربه ای وارد کرده تا تخته اسکیت صاف شود.

– در حین انجام این کار پایتان را به آرامی بچرخانید تا هنگام فرود آسیب نبینید.

– کمی طول می کشد تا زمان دقیق وارد کردن ضربه را یاد بگیرید. اگر ضربه را دیر وارد کرده، فرود لغزانی خواهید داشت و اگر ضربه را زود وارد کنید، شاید نتوانید روی تخته فرود بیایید. با کمی تمرین و به دست آوردن قلق می توانید این موارد را به خوبی یاد بگیرید.

7- قبل از فرود پاهایتان را صاف کنید.

زمانی که در حال فرود هستید، همزمان با حرکت رو به پایین تخته، پاهایتان را صاف کنید. این کار به حفظ تعادل کمک کرده و اثر ضربه را خنثی می کند.

– توجه داشته باشید که فرود آمدن در وسط تخته و قسمت انتهایی، تخته را می شکند. بنابراین باید روی چرخ ها فرود بیایید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا