فضای مجازیموبایل و تبلت

چگونه در چت های واتس آپ WhatsApp عبارت خاصی را سرچ کنیم؟

جستجوی کلمه خاص در چت های واتس آپ WhatsApp

حتماً برای شما هم پیش آمده است که در اپلیکیشن واتس آپ WhatsApp و در بین هزاران هزار کلمه و جملاتی که در چت ها رد و بدل شده است، به دنبال یک عبارت خاص بوده و بخواهید آن را برای هدف خاصی بیابید؛ برای یادگیری راه حل آن، با فن تریکس همراه باشید.

1 سرچ کلمه و مطلب در واتس آپ WhatsApp

این کار بسیار راحت و آسان است و تنها کافی است کلمه ی مورد نظر را سرچ کنید و به سرعت مکالماتِ مورد نظر خود که در مورد کلمه ی سرچ شده است را بیابید. به دو روش می توان این کار را انجام داد.

اگر می خواهید عبارت یا کلمه ی خاصی را بیابید اما نمی دانید و مطمئن نیستید که با چه کسی در مورد آن صحبت کرده اید، باید در پنجره ی چت های اصلی کلمه ی مورد نظر را سرچ و جستجو کنید. فقط کافی است صفحه را پایین آورده تا نوار جستجو در بالای صفحه نمایان شود. در قسمت نوار ابزار کلمه ی مورد نظر را تایپ کرده و بر روی ذره بین ضربه بزنید اکنون تمام مکالماتی که داخل آن ها، آن کلمه یا کلمات مرتبط با آن وجود دارد نمایش داده می شود.

2 سرچ کلمه و مطلب در واتس آپ WhatsApp

این یکی از بهترین راه ها برای یافتن شخصی است که مکالمه با وی صورت گرفته است. لازم به ذکر است، این روش فقط کلمه ی مورد نظر را یافته و متن کامل یا همان مکالماتِ انجام شده را نمایش نخواهد داد. و باید گفت فقط برای یافتن فردی که مکالمه با وی انجام شده است مناسب است.

ابزار جستجوی بسیار بهتر دیگری هم در محیط واتس آپ طراحی شده است. البته فقط برای زمانی است که بدانید با کدام یک از مخاطبان خود این مکالمه را انجام داده اید. پس اگر نمی دانید با چه شخصی این مکالمه انجام شده است؛ ابتدا به روش گفته شده، مخاطب مورد نظر را یافته و سپس مراحل بعدی را دنبال کنید.

برای این کار پس از یافتن فرد مکالمات وی را باز کرده و اگر از آیفون استفاده می کنید، روی اسم شخص که در بالای صفحه و بالای چت ها قرار دارد بزنید. در مثال نمایش داده شده چت مربوط به آقای Justin Pot است که در تصویر مشاهده می کنید.

بعد از اینکه نام فرد مورد نظر را انتخاب کردید؛ در پنجره ی باز شده باید Chat Search را انتخاب کنید.

3 سرچ کلمه و مطلب در واتس آپ WhatsApp

اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، بعد از اینکه چت و مکالمات مربوط به فرد مورد نظر را باز کردید، در بالای صفحه و در کنار نام فرد، سه نقطه دیده می شود؛ روی سه نقطه ضربه بزنید و از منوی باز شده Search را انتخاب کنید.

4 سرچ کلمه و مطلب در واتس آپ WhatsApp

حال در نوار جستجویی که نمایش داده شده است، کلمه یا عبارتی که قصد دارید آن را پیدا کنید را نوشته و علامت ذره بین را انتخاب کنید تا جستجو انجام شود.

واتس آپ به شما خواهد گفت که این کلمه در کدام عبارت ها و مکالمات چند بار تکرار شده است. مثلاً اگر سه بار کلمه ی مورد نظر وجود داشته باشد هر سه بار آن، نمایش داده خواهد شد و حتی اگر بیشتر هم گفته شده باشد همه ی آن ها را نمایش خواهد داد. فقط کافی است صفحه را بالا پایین کرده و همه را بیابید. با روش های گفته شده شما می توانید تمام مکالماتی که با فرد مورد نظر در حول محور کلمه ی مورد نظر خود داشته اید را پیدا کنید.

5 سرچ کلمه و مطلب در واتس آپ WhatsApp

بد نیست مقاله زیر را نیز در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> چگونه در ایکس باکس وان Xbox One خود را آفلاین offline نشان دهیم؟  <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
امین احمدی

کاشکی واتس آپ یه مقدار امکاناتشو افزایش بده. واتس اپ یه شبکه جهانیه که تو همه کشورا داره استفاده میشه اما امکاناتش کمه. همچنین نبود نسخه دسکتاپش هم باعث میشه نتونیم زیاد ازش استفاده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا