سلامت

آمادگی های قبل از عمل جراحی برای افراد مبتلا به لوپوس

لوپوس یک بیماری مزمن خود ایمنی بوده که در آن سیستم ایمنی نمی تواند فرق میان عوامل بیگانه مثل ویروس، باکتری، جرم و بافت های سالم بدن را تشخیص دهد. لذا بدن آنتی بادی تولید می کند، به بافت های سالم حمله کرده و آن ها را تخریب می کند. همچنین باعث التهاب، درد و آسیب کل بدن می گردد. متاسفانه بیماری لوپوس به دلیل ماهیت خود ایمنی بودن، در عمل های جراحی مشکلاتی مازاد بر مشکلات عمل های جراحی معمولی ایجاد می کند. با این حال می توان با راه حل هایی آن ها را به حداقل رساند. با ما در فن تریکس همراه باشید تا با این راه حل ها آشنا شوید.

اقدامات و آمادگی های لازم قبل از عمل جراحی برای بیماران مبتلا به لوپوس

1- در مورد نوع عمل جراحی و تمام جزئیات مربوط به آن اطلاعات کامل و دقیقی به دست آورید.

نوع عمل جراحی اصلاً مهم نیست. مهم این است که شما از تمام جنبه ها و جزئیات آن آگاهی داشته باشید. این کار شما را از نظر ذهنی و روحی آماده می کند.

2- برای جلوگیری از عوارض، پزشک توصیه ها و نسخه هایی تجویز کرده که ممکن است برای افراد عادی هیچ کاربردی نداشته باشد.

این موضوع به دلیل این است که در جراحی بیمار مبتلا به لوپوس، ارگان های مختلفی می توانند به طور غیر مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته که توسط پزشک کنترل می شود. لذا بسیار مهم است که دستور پزشک، داروها، آزمایشات و … به طور دقیق و مو به مو اجرا شود.

3- قبل از جراحی لیستی از تمامی داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار پزشک قرار دهید.

برخی داروها ممکن است تداخل دارویی ایجاد کرده و اثرات بسیار بدی را در حین یا بعد از جراحی به وجود آورند. دقت داشته باشید که پزشک باید از تمامی داروها حتی داروهای گیاهی و مکمل ها، به همراه دوز و تعداد دفعات مصرف آن ها در روز اطلاع داشته باشد.

– بیماران مبتلا به لوپوس باید 3 تا 4 روز قبل از جراحی، مصرف داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی (NSAID) مثل ایبوپروفن و استامینوفن را قطع کنند. NSAID ها به دلیل اینکه خون را رقیق می کنند، می توانند باعث خونریزی بیش از حد شوند.

– از آنجایی که برخی از داروهای غیر استروئیدی مثل سالسالات و دیفلونیزال خون را رقیق نمی کنند، در مورد قطع مصرف آن حتماً با پزشک مشورت کنید.

4- برای جلوگیری از عوارض و مشکلات در حین جراحی، در مورد مصرف برخی از استروئیدها که دوز استرس نامیده می شوند، با پزشک صحبت کنید.

این داروها برای کنترل التهاب، تورم و دیگر مشکلات به بیماران مبتلا به لوپوس داده می شود.

5- بهتر است بدانید که استفاده از برخی داروهای رقیق کننده خون قبل از جراحی ضرری ندارد.

بیماران مبتلا به لوپوس می توانند با مشورت پزشک داروهایی مثل وارفارین، کلوپیدوگرل، آپیکسابان، دابیگاتران و فونداپارینوکس را تا پیش از جراحی مصرف کنند.

6- در صورت مشاهده ی علائم سندرم رینود حتماً پزشک را مطلع کنید.

پدیده ی رینود شرایطی است که باعث ایجاد احساس بی حسی و کرخی در انگشتان دست، پا، نوک بینی و گوش ها می شود. مخصوصاً زمانی که در معرض هوای سرد قرار گیرد. این امر باعث می شود که سرخرگ ها باریک شده و گردش خون در نقاط گفته شده محدود گردد. اگر این شرایط درمان نشود، موجب عفونت و مرگ بافت می شود.

1 آمادگی قبل از عمل افراد مبتلا به لوپوس

7- در صورت مشاهده ی علائم سندرم شوگرن، حتماً پزشک را مطلع کنید.

سندرم شوگرن یک بیماری خود ایمنی بوده که روی غدد برون ریز بدن به خصوص غشای مخاطی و سایر غدد تولید کننده رطوبت تاثیر می گذارد. همچنین تولید بزاق و اشک را کاهش داده و باعث خشک شدن دهان و چشم ها می شود. بیماران مبتلا به لوپوس به یاد داشته باشند که زمان جراحی، مرطوب کننده ی دهان و پوست را نیز با خود به بیمارستان ببرند.

2 آمادگی قبل از عمل افراد مبتلا به لوپوس

8- قبل از جراحی خوب بخوابید تا استرستان کاهش یابد.

خواب کافی استرس و تنش مربوط به جراحی را از بین برده و باعث ثابت شدن علائم حیاتی می شود. پس سعی کنید یک ساعت قبل از جراحی و شب قبل از آن حتماً 7 تا 8 ساعت بخوابید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
نسرین

سلام من میخواستم عمل بینی انجام بدم به خیلی از دکترا پیام دادم وگفتم لوپوس دارم عمل کنم مشکلی نداره گفتن نه و وقت عمل هم دادن خواهرم گفت از یه دکتر دیگه هم بپرس بعد پرسیدم وتنها دکتری بود گفت نمیتونی بدون اجازه دکتر روماتولوژیت عمل کنی ازش خیلی… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا