گردشگری

چگونه برای اولین سفر خارجی آماده شویم؟

حتی اگر بارها تجربه ی سفر هوایی را داشته باشید، سفر به خارج از کشور و یک مسافرت بین المللی، تجربه ای کاملا متفاوت بوده که نیاز به آمادگی های متفاوتی هم دارد. به طوری که برای برخی از سفرهای بین المللی حتی باید از چند ماه قبل اقدامات مربوط به آن را انجام داد. اگر تجربه ای در این کار را ندارید، اصلا نگران نباشید. اکنون فن تریکس شما را کاملا آماده خواهد کرد.

آماده کردن مدارک لازم

1- پاسپورت

به یاد داشته باشید که حتما چند ماه قبل از سفرتان برای گذرنامه اقدام کنید. زیرا اخذ گذرنامه به داشتن مدارک و انجام مراحلی نیاز دارد، که زمان بر بوده و حتما باید چند ماه قبل برای گرفتن آن اقدام کنید تا اگر مدارک لازم مثل کارت ملی، شناسنامه، عکس، کارت پایان خدمت و … نداشتید، زمان کافی برای تهیه ی آن را داشته باشید. حتی اگر گذرنامه را از قبل تهیه کرده اید، حتما چند ماه قبل آن را چک کرده تا اگر اعتبار آن تمام شده و یا رو به اتمام است، با مراجعه به پلیس +10 اقدامات لازم را انجام دهید.

2- ثبت نام برای ویزا

برای سفر به برخی از کشورها اخذ ویزای آن کشور ضروری است. بسته به این که به چه دلیل وارد آن کشور می شوید، ویزا انواع مختلفی دارد؛ مثل ویزای کار، اقامت دائم یا دانشجویی. اما اگر قصد تفریح در آن کشور را دارید، پرس و جو کنید که آیا برای کشور مورد نظرتان اخذ ویزای توریستی لازم است یا خیر. زیرا برخی از کشورها طبق توافقات دو طرف، ویزاهای توریستی را برای کشورهای خاصی لغو کرده اند و سفرهای تفریحی به آن کشور نیازی به اخذ ویزا ندارد. پس بررسی کنید که آیا مشمول این شرایط می شوید یا نه.

– اگر مایلید با تورهای مسافرتی سفر کنید، اغلب، اقدامات مربوط به ویزا با آژانس های مسافرتی است. در صورتی که خودتان به طور شخصی قصد سفر دارید و کشور مورد نظر نیاز به ویزا دارد، باید ابتدا دعوتنامه توریستی، خانوادگی، کاری و… را داشته و بعد فرم های مربوطه را پر کرده و وقت مصاحبه از سفارت مربوطه را بگیرید و زمانی که وقتتان شد، با حضور در سفارت و ارائه ی مدارک، بقیه ی مراحل را طی کنید. (برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت مربوطه در ایران مشورت کنید.)

1 آمادگی اولین سفر خارجی

3- بیمه ی مسافرت خارجی بخرید.

بهتر است به یکی از شرکت های بیمه مراجعه کرده و بیمه ی مسافرتی بخرید. البته برای اخذ ویزای برخی کشورها این نوع بیمه لازم است. بیمه ی مسافرتی از مسافر در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. با توجه به تغییر نرخ ارز، هزینه های درمانی در کشورهای خارجی برای مسافران بدون بیمه بسیار سنگین خواهد بود. به علاوه اگر مشکلی مثل مفقود شدن چمدان یا هر چیز دیگری پیش آمد، بیمه خسارت آن را پرداخت می کند.

4- به بانک مراجعه کنید.

حتما قبل از سفر به یکی از بانک ها مراجعه کرده و در مورد نحوه ی واریز پول و برداشت آن در کشوری دیگر مشورت کنید تا با افتتاح یک حساب بین المللی از بابت پول خیالتان راحت باشد.

2 آمادگی اولین سفر خارجی

5- اقدامات مربوط به ارز را انجام داده و پول ها را چنج کنید.

6- اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید حتما قبل از سفر با پزشک مشورت کنید.

گاهی لازم است داروهای خاصی دریافت کرده یا برای سفر اقدامات خاصی برایتان صورت گیرد که تشخیص آن با پزشک است. پس حتما چند ماه قبل از سفر با پزشک خود ملاقاتی داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید که هر دارویی را نمی توانید با خود به کشورهای دیگر ببرید. مانند داروهای مسکن مخدر. پس در این مورد خوب تحقیق کنید.

3 آمادگی اولین سفر خارجی

بستن چمدان مسافرتی

1- کیف دستی یا کوله پشتی را بچینید.

وسایل مهم و مورد نیازتان را در کیف دستی یا کوله پشتی چیده و در کنار خودتان نگه دارید. اسناد، داروها، خوراکی، وسایل الکترونیکی و هر چیز با ارزش و قیمتی را در کنار خود داشته باشید. تا اگر چمدان به سرقت رفت یا مفقود شد. مشکلی برایتان پیش نیاید.

4 آمادگی اولین سفر خارجی

2- چمدان را اصولی بچینید.

لباس ها را رول کرده تا فضای بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر چه چمدان سبک تر باشد، هم حمل آن برای خودتان راحت تر بوده و هم هزینه ی آن کمتر خواهد بود. پس، از برداشتن وسایل اضافی و غیر ضروری خودداری کنید. همیشه مقداری فضای خالی برای چمدان باقی بگذارید تا برای خریدهایتان هم جا داشته باشید.

5 آمادگی اولین سفر خارجی

3- به هیچ وجه اشیاء ممنوعه را در چمدان نگذارید.

اگر می خواهید سفری راحت و بدون استرس داشته باشید به هیچ وجه اشیاء تیز، اسپری ها، لوازم آرایشی ممنوعه، پیچ گوشتی و ابزار و نوشیدنی های غیر مجاز را با خود حمل نکنید. از آن جایی که اشیاء ممنوعه بسیاری در پرواز وجود دارد، بهتر است قبل از سفر در مورد اشیاء ممنوعه پرواز اطلاعاتی کسب کنید.

6 آمادگی اولین سفر خارجی

4- دو روز قبل از سفر چمدان هایتان را بسته و در طول دو روز دائما چک کنید تا وسیله ای ضروری از قلم نیوفتاده باشد. همچنین از چمدان های مناسب سفر های طولانی استفاده کنید.

وارد شدن به فرودگاه

1- لباس مناسب بپوشید.

برای ساعت های طولانی سفر، لباس باید راحت و در عین حال کاملا معمولی و عادی باشد. از پوشیدن لباس های عجیب و غریب و شک بر انگیز که ممکن است برایتان ایجاد دردسر کند بپرهیزید.

7 آمادگی اولین سفر خارجی

2- در مورد قوانین پارک و محل پارک اتومبیل در فرودگاه ها تحقیق کنید.

اگر بدون تاکسی و با خودروی خودتان به فرودگاه می روید، حتما در مورد پارک کردن و نگهداری آن در محلی امن پیگیر باشید.

3- دو تا سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

4- در طول پرواز آب فراوان بنوشید.

کم آب شدن بدن مشکل رایج و عمده ی اغلب مسافران در پرواز بوده که که می تواند منجر به خستگی و ناخوشی شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل از خوردن نوشیدنی های کافئین دار اجتناب کرده و آب بنوشید.

5- اگر سفر طولانی در پیش دارید، وسایلی مثل چشم بند و گوش بند را همراه خود داشته باشید.

داشتن این لوازم باعث می شود در طول سفر به راحتی بخوابید و در طی مسافت، بودن در هواپیما باعث اذیتتان نشود.

8 آمادگی اولین سفر خارجی

این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام بازگشت از اولین سفر خارجی خود، ممکن است دچار شوک فرهنگی شوید. البته راه های ساده ای نیز برای مقابله با این شوک فرهنگی وجود دارد. که می توانید با مراجعه به لینک زیر آنها را مطالعه کنید.

>>> روش های مقابله با شوک فرهنگی <<< 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا