سلامت

آمادگی و اقدامات لازم قبل از کولون تراپی و پاکسازی روده

کولون تراپی یا پاکسازی روده عملی است که تمامی مدفوع و سموم موجود در روده از بین رفته و به اصطلاح روده پاکسازی می شود. برای اینکه بهترین نتیجه را از این روش بگیرید، یعنی کاملاً موثر و پر فایده باشد، باید 2 روز قبل از انجام آن با تغییر در سبک زندگی، بدن را آماده کنید.

اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید، توصیه می شود قبل از انجام هر کاری ابتدا در مورد ایمن بودن آن با پزشکتان مشورت کنید.


همچنین برای اطلاع از نحوه انجام تنقیه در خانه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه انجام تنقیه در خانه <<<


اقدامات لازم 48 ساعت قبل از انجام کولون تراپی و پاکسازی روده

1 آمادگی قبل از انجام کولون تراپی

1- هر روز 1.9 لیتر آب بنوشید.

هیدراته و آبرسانی کردن بدن نه تنها برای پاکسازی روده ، بلکه برای سلامت بدن در زندگی روزمره نیز بسیار مهم است. بنابراین نوشیدن حجم بالای آب را در روال زندگی خود قرار دهید.

2- نوشیدن دمنوش های گیاهی نیز توصیه می شود.

زنجبیل، نعنا و هل سبز گیاهانی هستند که موجب هضم سالم، طبیعی، آسان و راحت شده و از تولید گاز در روده جلوگیری می کنند. از آنجایی که دمنوش این گیاهان هیچ گونه کافئینی ندارد، نوشیدن چند فنجان از آن در روز مفید بوده و بسیار توصیه می شود.

3- سبزیجات فراوان مصرف کنید.

سعی کنید دو روز قبل از پاکسازی روده ، 50 تا 70 درصد وعده های غذایی تان از سبزیجات باشد. سبزیجات برگ سبز، کدو، نخود فرنگی، خیار، برگ چغندر و رازیانه را کمی بخار پز کرده و یا به صورت خام مصرف کنید.

4- روزانه 470 تا 950 میلی لیتر آب سبزیجات بنوشید.

5 تا 6 ساقه کلم کالی، یک بوته کاهو، 1 تا 2 قاشق غذاخوری زنجبیل، یک عدد لیموی کامل و یک تا دو عدد سیب را برای شیرین شدن نوشیدنی در غذاساز ریخته و نوشیدنی خوشمزه ای تهیه کنید.

5- مصرف پروتئین های حیوانی را قطع کنید.

این غذاها باعث یبوست می شوند. سعی کنید به جای گوشت قرمز، پروتئین مورد نیازتان را از گوشت مرغ و ماهی تازه یا پروتئین های گیاهی مثل نخود، آجیل خام و دانه ها تامین کنید.

6- غذاهای فرآوری شده نخورید.

نوشیدنی های گاز دار، فست فودها، غذاهای منجمد، کربوهیدرات های ساده مثل نان، ماکارانی و برنج سفید، محصولات لبنی و گوشت قرمز خوراک هایی هستند که به راحتی از روده دفع نمی شوند.

7- سیگار، مواد مخدر و کافئین مصرف نکنید.

توتون و تنباکو، کافئین و الکل بدن را دهیدراته می کند.

8- غذاهایی که می خورید را کامل بجوید.

سعی کنید هر چیزی که می خورید را 20 تا 30 بار قبل از قورت دادن بجوید. لقمه های کوچکی در دهان گذاشته و آهسته بجوید. جویدن کامل از تشکیل غذاهای هضم نشده و ایجاد گاز در روده جلوگیری می کند.

9- ورزش کنید.

3 تا 5 روز در هفته، ورزش را در روتین زندگی خود قرار دهید. ورزش و تحرک عالی قبل از پاکسازی روده به تحریک روده کمک می کند. اگر طرفدار ورزش هم نیستید، یوگا و پیاده روی را حتماً انجام دهید.

روزی که می خواهید کولون تراپی انجام دهید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1- غذاهای سبک بخورید.

میوه ها، سالاد سبزیجات خام و سبزیجات بخار پز را انتخاب کرده و غذاهایی که باعث نفخ می شوند، مثل حبوبات، گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ و تره فرنگی را مصرف نکنید. این کار باعث می شود که عمل پاکسازی روده سریع تر و راحت تر صورت گیرد.

2- دو ساعت قبل از انجام کولون تراپی، چیزی نخورید.

اگر مثانه ی بسیار فعالی دارید، دو ساعت زودتر، باید از مصرف مایعات خودداری کنید. مثانه و شکم خالی در حین انجام کار باعث می شود حس بهتری داشته باشید.

بعد از کولون تراپی‌:

1- تا 24 ساعت بعد از کولون تراپی غذاهای سبک بخورید.

سوپ و سالاد بهترین گزینه است، به شرط اینکه ادویه هایی مثل فلفل و پودر کاری نداشته باشد. بعد از کولون تراپی عضلات روده تحریک می شود. رژیم غذایی سبک به روده ها اجازه می دهد به حالت طبیعی خود برگردند.

2- نوشیدن روزانه 1.9 لیتر آب را قطع نکنید.

 در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس، با نحوه پیشگیری از پولیپ روده و درمان خانگی سندرم نشت روده آشنا شوید.

>>> نحوه پیشگیری از پولیپ روده <<<

>>> درمان خانگی سندرم نشت روده <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا